19 maj 2011

Bröllop

Min andra storasyster gifter sig i slutet på sommaren, och jag fick det himlans fina uppdraget att göra deras inbjudningskort. När min lite äldre storasyster gifte sig för sisådär tre år sedan gjorde jag hennes inbjudningar, där såg det ut såhär.

Min syster representerar älgen och hennes kille en åsna. Älgen ses ju som ganska så svensk, därför fick min syster vara älg. Och hennes kille fick vara åsna eftersom han är från Barcelona. Åsnan är nämligen en symbol för katalonien. Nästan alla bilar i Barcelona har små åsnor där bak.

4 kommentarer:

  1. åh vad fint!! sånna inbjudningar skulle jag med vilja ha när jag gifter mig (om tio år9)

    SvaraRadera
  2. Hör av dig om 10 år :) Bröllopsinbjudningar är nog det roligaste jag vet att göra!

    SvaraRadera
  3. Hör av dig om 10 år :) Bröllopsinbjudningar är nog det roligaste jag vet att göra!

    SvaraRadera